مردی با خوردن مویز سیاه بدون هسته زخم خود را التیام بخشید

مویز سیاه یکی از معطرترین و مقرون به صرفه ترین انواع مویز ها است. این یک انبار واقعی ویتامین ها است و در صورت استفاده صحیح می تواند فواید زیادی به همراه داشته باشد.

مویز سیاه بدون هسته از خانواده انگور فرنگی است. درختچه های وحشی در دوران یونان باستان و در مناطق شمالی – در شمال اروپا، سیبری رشد کردند. در قرن پانزدهم، مویز در کشورهای جنوبی نیز شناخته شده بود.

نام روسی انگور فرنگی سیاه از کلمه “میز” گرفته شده است – یعنی بوی قوی دارد. طبق نسخه دوم، این نام از “Nugget” گرفته شده است، زیرا این مویز “خود متولد شده” در طبیعت در غیرمنتظره ترین مکان ها، از عمد کاشته نشده است.

نام قدیمی رودخانه مسکو Smorodinovka است. سواحل آن با مویز وحشی پوشیده شده است، برای مدت طولانی مویز ها از بوته های وحشی جمع آوری می شدند.

سپس انگور فرنگی سیاه در روسیه شروع به کاشت در باغ های صومعه کرد، از جمله به عنوان یک گیاه دارویی. تا قرن بیستم، انواع جدیدی با انواع مویز های بزرگ در سراسر جهان پرورش داده شد.

مویز

در همان زمان، در ایالات متحده آمریکا، مانند سایر کشورها، اوج بیماری های قارچی بوته ها وجود داشت. شخصی انواع جدیدی را پرورش داد، کسی راه هایی برای مبارزه با قارچ پیدا کرد، اما در ایالات متحده به سادگی کشت مویز ممنوع بود.

در دهه 70، این ممنوعیت برداشته شد، اما هنوز در برخی ایالت ها وجود دارد. از آن زمان، انگور فرنگی سیاه به سختی در آنجا رشد کرده یا خورده شده است؛ آنها در فرهنگ ریشه نگرفته اند.

معروف ترین خاصیت انگور سیاه، تحریک سیستم ایمنی است. و این تصادفی نیست: از نظر غلظت ویتامین C که در درمان سرماخوردگی استفاده می شود، این مویز در میان ده محصول اشباع شده با اسید اسکوربیک قرار دارد. یک مشت کوچک مویز سیاه نیاز روزانه یک بزرگسال به ویتامین C را پوشش می دهد.

مویز حاوی اسیدهای مختلف، اسانس ها و پکتین است. هنگام پختن مربا، این اوست که جرم را غلیظ می کند. پکتین معده و روده ها را پوشانده و از دیواره های آن محافظت می کند و همچنین به عنوان یک ماده مغذی برای میکروبیوت های مفید عمل می کند.

مویز سیاه حاوی انواع زیادی از ویتامین ها و مواد معدنی است. غلظت اکثر آنها زیاد نیست، اما اثر درمانی مویز عمدتاً به دلیل ترکیبی از موادی که عملکرد یکدیگر را تقویت می کنند آشکار می شود.