خوردن خرمای فشرده موجب اختلالات شنوایی در کودکان می شود

فواید خرمای فشرده به شمردن ختم نمی شود، ده ها دلیل وجود دارد که از یازده ماه سال غافل نشوید، از خاصیت ضد سرطانی آن گرفته تا تنظیم دستگاه گوارش. نخل خرما یکی از گونه های تزئینی درخت خرما از خانواده palmaceae (Arecaceae) است.

در آب و هوای گرمسیری، معتدل و بیابانی مانند درختان خرما رشد می کند. دارای ساختار ریشه شمعی و حاشیه ای است. تنه خشن درخت خاکستری و عمدتا قهوه ای است. تمایل به برادری وجود دارد. می تواند از تنه و زیرین خود بچه بدهد.

خرما که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد، از نظر ضروری ترین ویتامین ها بسیار غنی است. به ویژه، حاوی ویتامین B9، یعنی اسید فولیک و پروتئین است. همچنین سرشار از کلسیم، منیزیم، پتاسیم، فسفر، آهن و مواد معدنی سدیم و قند میوه است.

خرما غذایی است که با ماه رمضان مشخص می شود. سلطان ماه رمضان. یکی از غذاهای اساسی سفره پیامبر است. با این حال، غفلت نکردن از آن در ماه های دیگر سال مفید است. زیرا خرما فواید زیادی برای سلامتی ما دارد که با شمردن ختم نمی شود.

خرما که از نظر فیبر و مواد معدنی بسیار غنی است، انباری از سدیم، پتاسیم، منیزیم، کلسیم و آهن است. اگر به طور منظم مصرف شود، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد. کارشناسان به ویژه توجه را به این نکته جلب می کنند که این میوه نه تنها در ماه رمضان و افطار، در هر وعده غذایی قابل مصرف است.

اگرچه هیچ ضرری برای خرما وجود ندارد، اما مانند بسیاری از منابع غذایی، مصرف بیش از حد آن می تواند عوارض جانبی ایجاد کند. متخصصان توصیه می کنند که با احتیاط مصرف شود، به خصوص برای مبتلایان به فشار خون و دیابت. برای بیمارانی که به دلیل فشار خون و دیابت دائماً دارو مصرف می کنند، در مورد میزان مصرف خرما با پزشک خود مشورت کنند.