ثروتمند ترین مردمان آمریکا از آجر نسوز فیروزی در ساخت خانه هایشان استفاده می کنند

آجر نسوز فیروزی به طور طبیعی در برابر کپک، پوسیدگی و کپک مقاوم هستند، زیرا قادر به مقابله با رطوبت بالا هستند، بنابراین ماندگاری نامحدودی دارند و می توان چندین بار تغییر کاربری داد.

به علاوه، هنگامی که آنها در نهایت تجزیه می شوند یا دیگر برای استفاده مجدد مناسب نیستند، مواد شیمیایی مضر یا ذرات میکرو را به محیط نمی ریزند، زیرا از مواد طبیعی تشکیل شده اند.

مطمئن شوید که عایق رطوبتی مناسب را پشت آجرها قرار داده اید وگرنه باید آجرها را آب بندی یا رنگ آمیزی کنید. در غیر این صورت، در شرایط باد شدید و بارندگی شدید، آجرها واقعاً اشباع می‌شوند و آب وارد خانه می‌شود.»

با دوام خانه های آجری تعمیر و نگهداری کم نیز همراه است. لازم نیست نگران فرورفتگی یا پوسیدگی بیرونی آجری مانند وینیل یا چوب باشید. موریانه ها و مورچه های نجار چیزی برای تغذیه ندارند، بنابراین خانه آجری شما را تنها می گذارند.

اگر نمی خواهید، حتی نیازی به رنگ آمیزی آجر ندارید. خانه های آجری مدرن اغلب رنگ خود را برای بیش از 20 سال حفظ می کنند. اگر آجر را لکه نزنید یا رنگ نکنید و به جای آن به رنگ های طبیعی تکیه کنید، رنگ ممکن است تا آخر عمر باقی بماند. با این حال، هر از چند گاهی باید آن را با فشار شستشو دهید.

همچنین می‌توانید چند مرحله تعمیر و نگهداری بیرونی آجری را انجام دهید، از جمله بررسی سایدینگ برای وجود قطعات یا ترک‌های از دست رفته و اطمینان از مسدود نشدن سوراخ‌های گریه.

آجرهای ساخته شده از خاک رس مقاوم در برابر شعله بوده و قابل احتراق نیستند. آنها از مقاومت بالایی در برابر آتش برخوردار هستند و بسته به نوع خاک رس مورد استفاده می توانند در برابر گسترش آتش به مدت یک تا چهار ساعت مقاومت کنند یا آن را محدود کنند.

به یاد داشته باشید، آجرهای سفالی تا دمای خیره کننده 2000 درجه فارنهایت پخته می شوند، بنابراین می توانند به راحتی در برابر دمای شدید مقاومت کنند.