گل گاوزبان فله آهن بدن شما را تامین می کند

گل گاوزبان فله یک گیاه دارویی است که با تعدادی از فواید سلامتی قوی همراه بوده است. مشخص شده است که گل گاوزبان التهاب را کاهش می دهد، سلامت پوست را بهبود می بخشد و علائم آسم را کاهش می دهد.

با این حال، مهم است که مکمل‌ها را فقط طبق دستورالعمل استفاده کنید، محصولاتی را انتخاب کنید که فاقد PA هستند، و قبل از مصرف با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید، به‌ویژه اگر داروی دیگری مصرف می‌کنید یا بیماری‌های زمینه‌ای دارید.

مانند سایر اسانس ها، روغن گل گاوزبان را نباید بلعید، بلکه باید به صورت موضعی استفاده کرد. قبل از استفاده، حتما روغن گل گاوزبان را با روغن حامل مانند روغن نارگیل یا آووکادو رقیق کنید تا از تحریک پوست جلوگیری کنید.

همچنین باید با استفاده از مقدار کمی روی پوست و بررسی هرگونه واکنش نامطلوب، یک پچ تست انجام دهید. همچنین می‌توانید مکمل‌های سافت ژل را در بسیاری از فروشگاه‌ها و داروخانه‌ها پیدا کنید، معمولاً در دوزهای 300 تا 1000 میلی‌گرم.

چای های با برگ های شل یا بسته بندی شده نیز موجود است که می توان آن ها را در آب داغ خیس کرد تا یک فنجان چای گل گاوزبان آرام بخش درست شود. مکمل های گل گاوزبان ممکن است با عوارض جانبی خفیفی از جمله مشکلات گوارشی مانند گاز معده، نفخ و سوء هاضمه همراه باشد.

در موارد نادر، نشان داده شده است که مصرف دوزهای بالای روغن گل گاوزبان باعث عوارض جانبی جدی تری از جمله تشنج می شود. این مکمل ها همچنین ممکن است با برخی داروها از جمله رقیق کننده های خون تداخل داشته باشند.

به خاطر داشته باشید که گیاه گل گاوزبان همچنین حاوی آلکالوئیدهای پیرولیزیدین (PAs) است که ترکیباتی هستند که می توانند برای کبد سمی باشند و ممکن است به رشد سرطان کمک کنند. با این حال، این ترکیبات بیشتر در طول پردازش حذف می شوند و مکمل های گل گاوزبان بدون PA به طور گسترده در دسترس هستند.

گفته می شود، به یاد داشته باشید که مکمل ها توسط FDA تنظیم نمی شوند. به همین دلیل، بهتر است محصولاتی را خریداری کنید که از نظر کیفیت توسط شخص ثالث آزمایش شده باشند. علاوه بر این، گل گاوزبان نباید توسط افراد مبتلا به مشکلات کبدی یا زنان باردار یا شیرده استفاده شود. در نهایت، اگر دارویی مصرف می‌کنید یا بیماری‌های زمینه‌ای دارید، حتماً قبل از مصرف مکمل با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی صحبت کنید.