چوب چهار تراش در اصفهان موجب افزایش تعداد فقرا شد

به دلیل این ویژگی انقباض ناهموار چوب چهار تراش در اصفهان و ایجاد تنش های انقباضی در نتیجه، ضروری است که هنگام چاشنی چوب چهار تراش از مراقبت و تکنیک های مناسب استفاده شود. با این حال، با این مراقبت مناسب، چوب چهار تراش را می توان صاف و مستقیم خشک کرد.

در نظر گرفتن بزرگی و ماهیت انقباض‌های ممکن، اهمیت رطوبت چوب چهار تراش را در زمانی که برای استفاده در محل ثابت می‌شوند، درک می‌کند. هیچ راه آسانی برای جلوگیری از این تمایلات انقباض و تورم وجود ندارد. آنها باید در طراحی شناسایی و در نظر گرفته شوند.

رنگ آمیزی یا لاک زدن آنها را از بین نمی برد. این فقط سرعت تنظیم رطوبت چوب چهار تراش را با شرایط متغیر کاهش می دهد. بنابراین ممکن است پاسخ به تغییرات کوتاه مدت را تا حد زیادی کاهش دهد، اما تاثیری بر تغییرات طولانی مدت ندارد.

ویژگی‌های مقاومت پایه که نماینده گونه‌های مختلف هستند، همیشه بر اساس تعداد زیادی آزمایش بر روی نمونه‌های شفاف در شرایط هوای خشک ایجاد می‌شوند. به عنوان مثال، چنین مقادیری برای صنوبر سفید به دست آمده، نشان می دهد که مدول گسیختگی آن در خمش استاتیک می تواند حدود 8500 psi باشد.

قدرت خرد کردن در فشار موازی با دانه در حداکثر بار حدود 5000 psi است. به دلایل مختلف، از جمله لزوم اجازه دادن به تغییرات در خواص و عیوب مانند گره ها و چک ها در اندازه های تجاری و درجات الوار، تنش های ایمن که می توانند در طراحی مهندسی مورد استفاده قرار گیرند باید به میزان قابل توجهی از چنین مقادیری با یک عامل کاهش یابد.

از 5 یا بیشتر، مطابق با فرمول های به دقت تعیین شده. حتی با این کاهش‌ها، صنوبر سفید به نسبت وزن خود ظرفیت حمل بار کاملاً قابل توجه و ایمن دارد، وقتی در نظر گرفته شود که چگالی آن فقط حدود 1/18 فولاد است.

قابل ذکر است که چوب چهار تراش نسبت به استحکام فشاری در امتداد دانه از استحکام کششی خوبی برخوردار است و از این رو برای حمل بارهای خمشی بیشترین کاربرد را دارد. این یکی از ویژگی هایی است که همیشه آن را به یک مصالح ساختمانی طبیعی با ارزش تبدیل کرده است.