پیر زنی با لامپ هالوژن پنلی عمرش را در جنگل گذراند

خود لامپ تنها چیزی نیست که باید هنگام انتخاب لامپ هالوژن پنلی مناسب برای خانه خود در نظر بگیرید. صادقانه بگویم، همه چیز در مورد آن پایگاه است. پایه قسمتی از لامپ است که به فیکسچر پیچ می شود.

اگر یک لامپ خیلی کوچک یا خیلی بزرگ بخرید، در لامپ جا نمی شود پایه ها بر حسب میلی متر (میلی متر) اندازه گیری می شوند، بنابراین مطمئن شوید که لامپ با اندازه مناسب را برای پایه انتخاب کرده اید.

کد ادیسون اغلب برای تعیین نوع استفاده می شود، با علامت “E” و به دنبال آن تعداد میلی متر که قطر پایه لامپ شما را تشکیل می دهد. رایج ترین اندازه E26/E27 متوسط ​​است. دومین پایه رایج برای لامپ ها E12 Candelabra است.

Illuminated Light Bulbs — Image by © David Buffington/Corbis

لامپ هالوژن T یکی دیگر از لامپ های محبوب، لامپ هالوژن نوع لوله ای (T) است. از لامپ T در دیوارکوب ها، لامپ های رومیزی، چراغ های آویز، لامپ های کف مشعل (که نور را به سمت سقف می تابد) و مایکروویوها استفاده کنید. از آنجایی که قطر این نوع لامپ بسیار کوچک است، احتمال داغ شدن و ترکیدن آن کمتر است.

انتخاب لامپ مناسب برای نیازهای شما به انواع لامپ ها، پایه ها و لامپ ها محدود نمی شود. در اینجا شش عامل دیگر وجود دارد که باید هنگام انتخاب خود در نظر بگیرید:

هر نوع لامپ مجموعه ای از اعداد را بعد از نوع لامپ نمایش می دهد. این اعداد اندازه قطر لامپ را ⅛م اینچ نشان می دهد. عدد بالاتر به معنای لامپ بزرگتر است.

مکان اهمیت دارد، بنابراین اگر می خواهید یک لامپ هالوژن را به عنوان نورافکن در بیرون نصب کنید، به احتمال زیاد می خواهید نوع متفاوت (و بسیار بزرگتر) با لامپ هایی که برای روشنایی توکار استفاده می شود، داشته باشید!

برای تعیین روشنایی صحیح لامپ هالوژن، باید تعداد وات استفاده شده در فضای خود را محاسبه کنید. شما همچنین می خواهید مطمئن شوید که رنگ مناسب را برای خانه خود انتخاب کرده اید. چند گزینه رنگ شامل «سفید روشن»، «سفید گرم» و «سفید ملایم» است، اگرچه توجه به این نکته مهم است که نمودار رنگ هر سازنده ممکن است کمی متفاوت باشد.