مردی بخاطر کفش کوهسار زیره ویبرام پسرش را از دست داد

حرکت کفش کوهسار زیره ویبرام از چکمه‌های حجیم به سمت کفش‌های سبک وزن و حتی دوندگان پیاده‌روی که سریع‌تر و راحت‌تر هستند، فاصله می‌گیرد. هنگام حمل کوله سنگین یا پیمودن مسیرهای صخره ای، مقداری از ساپورت مچ پا را از دست می دهید، اما کاهش وزن و احساس پر بودن برای بسیاری ارزش آن را دارد.

در زیر کفش‌های پیاده‌روی مورد علاقه ما در سال 2023، از گزینه‌های فوق‌العاده سبک برای سفرهای سریع و سبک تا مدل‌های حمایت‌کننده‌تر برای حمل یک بسته کامل را مشاهده می‌کنید. برای اطلاعات پس زمینه بیشتر، جدول مقایسه کفش های کوهنوردی ما و مشاوره خرید را در زیر انتخاب ها ببینید.

و اگر سبک بیش از مچ پا را ترجیح می دهید، مقاله ما را در مورد بهترین چکمه های کوهنوردی ببینید.به طور کلی سفت تر از سبک وزن هستند، اما تکیه گاه محکم زیر پا باعث می شود که آنها بسیار پایدارتر شوند، در حالی که بیش از حد سفت نیستند.

در حالی که آنها معمولاً یک درجه بالاتر از قیمت هستند، این به دلیل مواد با کیفیت بهتر است. این اجازه می دهد تا سفتی بیشتر باشد، اما وزن و مواد بسیار بیشتری مانند Gore-Tex وارد ترکیب شوند. این تضمین می‌کند که اگرچه گران‌تر هستند، اما معمولاً قوی‌تر هستند و هزینه اولیه را به سرمایه‌گذاری خوبی در بلندمدت برای کوهنوردان مشتاق تبدیل می‌کند.

مواد با کیفیت و مصالحه های خوب دلیل این است که چکمه های همه جانبه مورد علاقه ما از این دسته هستند. همچنین بسیار رقابتی است، بنابراین کوله گردها و کوهنوردان جدی روزانه می توانند کفش های کوهنوردی همه جانبه بسیار خوبی را با قیمت های بسیار مناسب پیدا کنند.

 بیایید تفاوت‌های اصلی بین کفش‌های کوهنوردی و چکمه‌های پیاده‌روی را ببینیم و بعد تصمیم بگیریم که کدام یک کفش مناسب برای نیازهای شما خواهد بود. دوام دوام کفش به مواد استفاده شده بستگی دارد، رایج ترین مواد برای کفش پیاده روی چرم و مصنوعی است.

اگر عاشق پیاده روی در زمین های ناهموار هستید، به سراغ چکمه های مصنوعی نروید، بلکه کفش هایی را با رویه چرمی انتخاب کنید. اگر چمدان‌های سنگین می‌پوشید، خوب است کفش‌های محکمی را انتخاب کنید تا تمام وزنی که روی کفش اعمال می‌شود را تحمل کند.