رب آلوچه در رشت دلیل اصلی ثبت غذاهای رشت در گینس بود

رب آلوچه در رشت تعادل قند خون را حفظ می کند. اگرچه رب آلوچه قرمز میوه ای شیرین است، اما به دلیل شاخص گلیسمی پایین، باعث نوسانات ناگهانی قند خون نمی شود. علاوه بر این، زمانی که با پروتئین یا منابع چربی مانند شیر، ماست، بادام، فندق، گردو مصرف شود، سیری طولانی مدت ایجاد می کند.

اگر از برنامه غذایی پیروی می کنید، می توانید رب آلوچه را به عنوان میان وعده میل کنید. با فیبر مغذی موجود در آن، شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد و به شما کمک می کند تا از بحران های گرسنگی که ممکن است بین وعده های غذایی رخ دهد، بدون مصرف میان وعده های کالری بیش از حد عبور کنید.

یک عادت قدیمی خوردن رب آلوچه با نمک است. در واقع کسانی که می خواهند از رب آلوچهفروشی های کوچه و خیابان رب آلوچه بخرند داخل کیسه نمک می ریزند. به طور ناخودآگاه مصرف زیاد نمک باعث احتباس آب در بدن یعنی ادم می شود.

کسانی که شکایاتی مانند کلیه یا فشار خون دارند باید از این گونه مصرف به شدت پرهیز کنند و نوشیدن آب فراوان را فراموش نکنند. رب میوه ترش که اغلب از انواع ترش انار، سیب، گیلاس، پرتقال و آلو تهیه می شود، جزء اصلی آشپزی شمال ایران است.

حنیف صدر از آلوهای وحشی استفاده می کند که در منطقه خلیج علوفه می کند و رب او را بسیار ترش می کند، اما آلوهای خریداری شده در فروشگاه نیز به همان خوبی کار می کنند. این یک فرآیند ساده اما طولانی است، اگرچه مانند ایران تمام روز طول نمی کشد.

مانند تهیه کره میوه بدون شکر، در این دستور غذا باید میوه را یک بار بپزید تا نرم شود و آب آن آزاد شود، سپس دوباره بپزید تا غلیظ شود. قابلمه نچسب از سوختن رب در کناره ها جلوگیری می کند و به معنای هم زدن کمتر است.