تخمه آفتابگردان گلپر جوش های عفونی را از بین می برد

با خوردن تخمه آفتابگردان گلپر می توانید بی سر و صدا کالری و چربی زیادی بخورید که بر سلامت افراد چاق تأثیر منفی می گذارد. چنین محصولاتی برای التهاب معده و روده و همچنین نقرس مضر هستند، زیرا می توانند این بیماری ها را تشدید کنند.

همچنین، «پوسته شدن» دانه‌های پوست کنده به دندان‌ها و لثه‌ها آسیب می‌زند و معمولاً تعداد زیادی باکتری بیماری‌زا روی پوست وجود دارد که مستقیماً وارد معده می‌شوند. بنابراین بهتر است دانه ها را با دست بشویید و تمیز کنید. بهتر است به هیچ وجه بذر را به کودکان خردسال ندهید خطر زیادی وجود دارد که قطعات کوچک وارد دستگاه تنفسی شوند.

آفتابگردان می تواند ترکیبات مضر مانند فلزات سنگین را “ذخیره” کند. شما نباید دانه های آفتابگردان های وحشی یا زینتی را در شهر یا کنار جاده ها جمع آوری کنید.

تخمه آفتابگردان برای افرادی که کمبود پروتئین و چربی در رژیم غذایی دارند، در طول دوره بهبودی، با کمبود وزن بسیار عالی است – این محصول بسیار انرژی بر است و حاوی مقدار زیادی ویتامین های محلول در چربی و چربی های گیاهی است. ایرینا ورشاوسکایا متخصص گوارش می گوید اما افراد مبتلا به چاقی باید این محصول را از رژیم غذایی حذف کنند.

تخمه آفتابگردان اشتها را تحریک می کند و به خوبی اشباع می شود، بنابراین برای افرادی که دارای کمبود وزن هستند و رژیم غذایی ناکافی دارند توصیه می شود. ویتامین ها باعث تقویت مو، ناخن و التیام پوست می شوند که پس از رژیم های سخت، بارداری یا جراحی نیز مفید است.

روغن دانه آفتابگردان اغلب به عنوان پایه در ماساژ استفاده می شود و در زیبایی شناسی برای ایجاد کرم ها و اسکراب ها برای تغذیه پوست استفاده می شود. گاهی اوقات از روغن به عنوان یک ملین ملایم استفاده می شود و کمی به محصولات شیر ​​تخمیر شده یا به شکل خالص آن اضافه می شود. با توجه به محتوای کالری روغن آفتابگردان، این کار فقط گاهی انجام می شود.

از دانه های آفتابگردان برای غنی کردن طعم غذای اصلی استفاده می شود روی بیسکویت، نان پاشیده می شود، به سالاد و سس اضافه می شود. دانه های بو داده به دلیل طعم و عطر بارزشان برای این کار مناسب هستند.