با استفاده از پیاز امروز در بازار تهران لکه های پوست خود را از بین ببرید

گیاهی مانند پیاز به میزان کمتری، فعالیت کبد کیسه صفرا افزایش می یابد. پیاز امروز در بازار تهران منبع فیبر غذایی محلول است که نقش مهمی در حفظ سلامت کل بدن دارد. یک مطالعه در مقیاس بزرگ نشان داد که مصرف پیاز اثر محافظتی قلبی و نفرو دارد.

علاوه بر این، مصرف پیاز به دلیل وجود گوگرد آلی، کورستین، فلاونوئیدها، ساپونین ها و سایر مواد فعال بیولوژیکی، دارای اثرات ضد توموری، پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، چاقی، دیابت، دارای اثرات ضد التهابی، آنتی اکسیدانی، ضد باکتریایی، محافظت کننده عصبی، تعدیل کننده سیستم ایمنی است.

پیاز (lat. búlbus) شاخه‌ای اصلاح‌شده و معمولاً زیرزمینی از گیاهان با ساقه کوتاه ضخیم و صاف (پایین) و پایه‌های برگ‌های بی‌رنگ گوشتی یا غشایی بیش از حد رشد کرده (فلس‌ها)، ذخیره‌کننده آب و مواد مغذی است که به عنوان اندام تولید مثل رویشی نیز عمل می‌کند.

پیازهای غشایی با فلس های غشایی معمولی (پیاز) پوشیده شده اند. فلس های پیاز توسط برگ های کامل فاقد کلروفیل (سوسن)، پایه برگ های جذب کننده (پیاز) یا ترکیبی از هر دو (قطره برفی) تشکیل می شوند.

پیازها می توانند یکساله (لاله، پیاز، کندیک) و چند ساله (نرگس، آماریلیس) باشند، با توجه به روش رشد مونوپدیال (تجدید از جوانه آپیکال است، و شاخه های گلدار از جوانه های زیر بغل، به عنوان مثال، نرگس، گل برف)، و سمپودیال (شاخه گلدار از جوانه راسی رشد می کند، و تجدید از زیر بغل، به عنوان مثال، در لاله، باقرقره فندق، پیاز رخ می دهد).

اگر دو یا چند جوانه شروع به رشد کنند، پیاز منشعب می شود و بچه ها را تشکیل می دهند. برای تجدید رویشی گیاهان مفید است.

در بهار، جوانه‌های گل و جوانه‌های برگ با استفاده از منبع آب و مواد مغذی انباشته شده در برگ‌های گوشتی پیاز به گیاه گلدار تبدیل می‌شوند. وقتی گل می میرد، برگ ها به زندگی خود ادامه می دهند و مواد مغذی تولید می کنند که به پایه برگ ها منتقل می شود.