انجیر سیاه در بازار موجب رشد قد شما در هر سنی می شود

میوه های نابالغ درخت انجیر سیاه در بازار خورده نمی شوند: آنها حاوی آب شیری سوزاننده هستند. انجیر تازه رسیده بسیار آبدار و شیرین است. به محض رسیدن میوه ها، می توان آنها را با خیال راحت تازه مصرف کرد.

علاوه بر این، انجیر به صورت خشک و به عنوان یک محصول کنسرو شده خوب است: مربا یا مربا از میوه های تازه تهیه می شود. در آسیای مرکزی از میوه انجیر برای تهیه دوشاب استفاده می شود آب انجیر غلیظ شده که به خوبی ذخیره می شود و برای مقاصد مختلف آشپزی استفاده می شود.

این واقعیت که این گیاه و میوه های بسیار خوشمزه آن از دیرباز برای بشر شناخته شده است، انجیر به طور فعال برای اهداف پزشکی و صرفاً برای درمان عمومی بدن استفاده می شود.

میوه های رسیده تا 24٪ قند دارند و میوه های خشک تا 37٪، از نظر محتوای پتاسیم، پس از آجیل دوم هستند. میوه ها همچنین حاوی اسیدهای آلی، تانن ها، پروتئین ها، چربی ها هستند.

انجیر از دیرباز به عنوان یک داروی نسبتا موثر برای بیماری های تنفسی شناخته شده است؛ برای این کار، میوه های انجیر را با آب جوش یا شیر داغ دم می کردند. پالپ میوه اثر معرق و تب بر خوبی دارد.

میوه های نارس در شرق زگیل و خال های مادرزادی را کاهش می دهند. برای انجام این کار، میوه را از وسط نصف کرده و در مکان های مناسب قرار می دهند. علاوه بر این، ضماد و کمپرس با تفاله انجیر به طور فعال برای بیماری های پوستی مانند جوش استفاده می شد.

علاوه بر این، آهن در انجیر بیشتر از سیب است، بنابراین برای بیماران مبتلا به کم خونی و همچنین تقویت سیستم قلبی عروقی به طور کلی توصیه می شود. شربت تهیه شده از میوه های انجیر یک راه عالی برای افزایش لحن کلی بدن برای کودکان و بزرگسالان است: اشتها و هضم را بهبود می بخشد.